aDam & haWa - aiSya soFea

Kisah Ain Hawani yg bekerja sambilan sbg cikgu sekolah milik Kak Zah, kakak Adam. Sikap Adam seorang juru terbang yang agak playboy dn diminati raMai cikgu-cikgu di sekolah tersebut membuat Ain menganggap hubungan mereka sbg kawan hanyalah untuk sementara.

Namun, satu hari angkara daripada teman wanita Adam, mereka teLah dipeRangkap melakukan khalwat. walaupun Ain beriya-iya membela dirinya, dia hampa kerana Adam diam memBisu seoLah-oLah meRelakan apa Yg berLaku ke aTas meReka.
aKhirnYa ijab dan kaBul terlafaz dLm paksa dan reLA.


keRana maRahnya yg amat pada Adam, Ain mengambil keputusan menerima tawaran belajar ke luar negara walaupun pada mulanya dia tidak sanggup meninggalkan ibunya.

akHirnya, slps 8 tahun berlalu mereka dipertemukan semula. bG Adam, saat itulah yG sentiasa didoakannya sekian lama. Tetapi lain pula halnya dgn Ain. Dia terus membenci Adam dan haNya mengHarapkan lafaz putus drp Adam.

lafaz putus yg ditunggu-tunggu tiDak juga kunjung tiba. di luar pengetahuan Ain, sbenarnya hubungan suami isteri itu tidak pernah putus. keluarGa Ain menyembunYikan perkara bHw seLama 8 tahun pemergiannya, Adam tidak pernah putus memberi nafkah kepadanya melalui ibunya. maLah ibu serta adik-adik Ain benar-benar ingin menyakinkan Ain bHw Adam telah bYk berubah seJak perisTiwa hiTam mereka dulu.

Ain akhirnya aKur apabila kebenaran terbukti di depan mata. Dia tidak dapat menafikan cinta Adam kepadanya. Begitu juga dia tidak dapat terus menipu dirinya sendiri...

0 komen:

Post a Comment