seHanGat asMara - aiSya SoFea

Kamilia Nalwa & Zainal Arief. Pandang pertama mereka memutikkan cinta dan berakhir dengan perkahwinan di London tanpa restu keluarga. Namun, badai asmara mereka sentiasa membakar di sebuah bilik kecil di Oxford dengan janji sehidup semati.

Kebahagiaan mereka tiba-tiba terhenti bila Zainal terpaksa pulang ke tanah air dengan janji akan kembali secepat mungkin. Sejak itu hingga menginjak 9 tahun lamanya, Zainal tidak pernah pulang sedangkan Kamilia terus menanti dengan air mata dan sengsara.

Tiba-tiba satu hari, Zainal muncul kembali. Datangnya untuk menuntut Misya, anak comel yang selama ini 'disembunyikan' oleh Kamilia. Dendam kesumat Kamilia terhadap Zainal tidak pernah padam. seJak itu hidup Kamilia mula berubah. dia bencikan lelaki itu tapi anehnya, 'dendam rindunya' terhadap lelaki itu lebih kuat dan mengusik perasaannya.

Kamilia aKUr akan hak Zainal terhadap Misya... perhubungan bapa dan anak itu, sedikit sebaNyak mengubah perasaan kamiLia dan zainal. meLalui mata anak keCil itu mereka berdua tidak dapat menoLak keingiNan dan kehendakNya. lama-keLamaan, haTi kaMilia seJuk sedikit demi sediKit tapi dia tetap tiDak mengerTi meNGapa zaiNal tidal pernah maHu mengunGkai kehiLanganNya selama 9 tahun daHulu.

tanpa Kamilia ketahui, terhadap seJarah yg tiDak diketaHui olehnya ttg perjanjian yg telah dibuat antara ayahnya dan zaiNaL. kebenaran yG menyeBabkan adik ZaiNal menaruh saKit hati padanya.. akHirnya, sejarah itu terungKai.. dan Kamilia berasa aMat malu dengan keluarga Zainal. seLama ini dia hanya menyaLahkan zainal.. tetapi sebenarnye perpisahan mereka itu adalah berpunca daripada keluarganya sendiri..

0 komen:

Post a Comment